کد خبر: 1222951
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۰
اعتراض کاربران شبکه‌های اجتماعی به افزایش افسارگسیخته نرخ دلار
افزایش قیمت دلار به بالای ۶۰هزارتومان کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی ضمن تحلیل چرایی این افزایش نسبت به عدم تدبیر دولت برای توقف این افزایش افسارگسیخته اعتراض کردند
جوان آنلاین: با افزایش قیمت دلار به بالای ۶۰هزارتومان کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی ضمن تحلیل چرایی این افزایش نسبت به عدم تدبیر دولت برای توقف این افزایش افسارگسیخته اعتراض کردند. کاربران از زوایای مختلف به بررسی دلایل افزایش قیمت دلار پرداختند. برخی کارشناسان اقتصادی نیز از راهکار‌های مدیریت میدانی قیمت ارز نوشتند. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را در این باره مرور کرده‌ایم. 
 
 مجید شاکری:
یک نکته که سال قبل هم تکرار شد، فشار رو به بالا به قیمت ارز در نیمه فروردین تا نیمه اردیبهشت، بخاطر قطع گاز صنایع در زمستان است. کاهش تولید پتروشیمى/ پالایشى‌ها که تقریباً ٩٠ روز بعد خود را در قیمت ارز نشان مى‌دهد. 
 
 امیرحسین جعفری:
رهبر عزیزم در تاریخ ۵/۱۰/۱۳۹۹ فرمودند: «اینکه این ارز همین طور افسار پاره کند و قیمتش روزبه‌روز بالا برود، چیز بسیار بدی است...» نسبت نئولیبرال‌ها که میگن «ولش کن بذار بره بالا و خودش درست میشه» رو با مواضع آقا مقایسه کنید. 
 
 محمد مالی:
کاش بفهمیم تا اقتصادمان قوی نشود، قدرت ملی ما افزایش پیدا نمی‌کند. در این میان بیش از قیمت ارز و اقلام دیگر، ثبات مهم است. بی‌ثباتی نشانه ضعف در سیاستگذاری است. چه در این دولت و چه در هر دولت دیگری، بی‌ثباتی باید منجر به تغییر سیاست‌ها شود در غیر این صورت هر نسیمی، طوفان می‌شود. 
 
 وحید عزیزی:
صرفاً به عنوان یک کارشناس اقتصادی: نسبت مستقیمی بین ثبات بازار‌ها با تسریع در انتقام از دشمن وجود دارد. هر روز تأخیر با وجود خسارت برای دشمن، اما معادلات خودمان را هم پیچیده‌تر می‌کند. 
 
 رضا غلامی:
ما هم می‌فهمیم که با افزایش تنش، نرخ ارز دچار تغییر خواهد شد. سؤال ما این است که چرا برای این شرایط حتمی الوقوع، تدبیر نکردید و نمی‌کنید؟ اتاق فرماندهی اقتصاد را چه کسی اداره می‌کند؟ البته اگر اتاقی وجود داشته باشد. دوستی با پیلبانان یا مکن/ یا طلب کن خانه‌ای در خورد پیل. 
 سیدعلی موسوی:
قیمت ارز و طلا با شیب تند در حال افزایش است و افکار عمومی به دنبال شنیدن پاسخ است! حداقل به افکار عمومی پاسخ دهید. 
 
 مهدی مهرپور:
آیا خبر دارید قیمت اونس جهانی طلا در کمتر از دو ماه گذشته، ۳۰۰ دلار افزایش پیدا کرده و از ۲هزار دلار به بالای ۲هزار و۳۰۰ دلار رسیده است؟ آیا این جهش قیمت، نباید اثرش را در بازار داخلی ارز و طلای ایران بگذارد؟!
 
 سعید درخشانی:
‏هر چقدر که نرخ نیما رو سرکوب میکنید حباب سکه بیشتر میشه، هر چقدر حباب سکه بیشتر میشه فشار بر نرخ ارز بیشتر میشه و قیمت رشد میکنه. مردم می‌بینند شما تولید و سرمایه‌گذاری در بازار‌های مولد رو چه‌جوری تنبیه می‌کنید تصمیم می‌گیرند کالا‌های غیرمولد هرچند با حباب رو بخرند. این نتیجه کار شماست. 
 
 سیدسجاد پادام:
نرخ دلار و طلا دارند به طور طبیعی خود را با تورم آپدیت می‌کنند. تا همت جمعی در همه ارکان دولت و مجلس برای کنترل تورم شکل نگیرد، داستان همین خواهد بود و تغییر مدیران تقریباً هیچ تأثیری در نتیجه ندارد. خلاصه اینکه تورم معلول نیست، علت است. 
 
 احمد روستایی:
مشکلات بسیاری وجود دارد که قیمت ارز اینچنین هر چند ماهی یک بار افسار پاره می‌کند. دولت باید برای مردم شفاف این دلایل را توضیح دهد. واقعاً از ناکارآمدی مدیریتی است یا دلایل دیگری وجود دارد؟ مردم اگر مشکلات را بدانند همراهی می‌کنند و اگر ندادند ابهام موجب تصورات دیگری می‌شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی اصغر کریمی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۰
1
1
با سلام
ارزش پول اسلامی باید برابر طلا ونقره حفظ شود . شرعا و عقلا چنین است. پول یعنی طلاو نقره . حتی قانون بانکداری 70 سال قبل یک ریال را برابر مقدار معینی طلای عیاربالا قرارداست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار